<<< vorige week

11-12-2009 (week 50)

volgende week >>>



    WAT ANDEREN OPVIEL

Houtvonken brengt kleur met een boodschap.
Ze zijn weer weg, Sinterklaas en zijn Pieten, en ze hebben dan ook plaats gemaakt voor de Kerstman en de kerstsfeer want over enkele weken is het al weer zover. De dagen zijn kort en er is meer duisternis dan licht.
Wat intussen misschien ook zijn weg naar de oud papierdoos gevonden heeft is uw exemplaar van Houtvonken nummer 49 van vorige week, onze Sinterklaasuitgave. Ook dit jaar weer voorzien van een kleurige omslag met een afbeelding van strooigoed. Strooigoed in de vorm van pepernoten, hartjes en lettersnoepjes. Bij toeval op de omslag van Houtvonken een hartje met een aansprekende lieve tekst. En met een stukje sentiment maar vooral ook nostalgie werd gezocht naar het 'hartje' met de juiste tekst om je dierbare jouw liefde te betuigen. Of je verzamelde en ruilde de snoepletters om een naam te maken terwijl de pepernoten achter de kiezen verdwenen.

Wij ontvingen een aantal complimenten over die mooie en vooral kleurrijke omslag. Maar die complimenten geven wij meteen door aan onze medewerkers die verantwoordelijk waren voor die kleurenomslag. Het kost wel enige tijd en moeite om een dergelijke kleurenomslag te maken maar dat hebben zij er graag voor over.
Ook onze uitgave met Kerstmis, Carnaval (de kleurenomslag die voor de laatste keer een karikatuur van de prins van de Houtse Kluppels zal weergeven) en de Paasomslag volgen in kleur.


    ZAKENNIEUWS

Schoonheidssalon Giada.
Voor onze rubriek zakennieuws waren we deze keer te gast bij schoonheidssalon Giada in de Jadestraat 3. Wij spraken met Thea van de Voort die op 1 februari van dit jaar haar salon opende en de stap nam naar het zelfstandig ondernemerschap. Heel vaak tref je dit soort ondernemingen aan in een salon die ingericht is in of nabij de woning. Je hebt het dan over het aan huis gebonden beroep zoals dat ook bij Giada het geval is.

Waar de naam Giada vandaan komt werd ons snel duidelijk gemaakt en was een min of meer gedwongen keuze voor de naam van deze salon. Thea van de Voort is gevestigd in de Jadestraat, het zogenaamde 'witte dorp', tussen de Hoofdstraat en de Sjef Remmenlaan. Zoals velen wel bekend is dragen in deze omgeving alle straten namen van edelgesteenten. En zo wilde Thea van de Voort haar schoonheidssalon de naam Jade (=steen van schoonheid) geven of een afgeleide daarvan. Maar dat was niet mogelijk omdat die naam al beschermd in gebruik was. Maar ze was ook nog eens creatief genoeg om de mooie naam Giada te kiezen wat niets anders is dan de Italiaanse naam voor de edelsteen Jade.
De 44 jarige onderneemster werkte jarenlang bij het UWV, het vroegere GAK, maar zocht al weer jaren geleden naar zelfstandigheid. En als je oog hebt voor het er goed uit zien en dat meer specifiek naar een goede huidverzorging dan ben je in haar 'handen' aan het goede adres. Ze doet dan verder ook nog de uitspraak dat niet alleen haar klanten voor een mooi en goed resultaat gaan, maar dat zij dat ook voor haar zelf als eerste prioriteit stelt.
Naast huidverzorging volgens de Auriège methode kan men in haar salon ook terecht voor verschillende vormen van massage en ontharing, en de verzorging van bruidsmake-up. En wil men tot slot helemaal mooi de schoonheidssalon verlaten dan kan men zelfs nog een keuze maken uit een speciale collectie sierraden.
Op de site www.schoonheidssalongiada.nl of via info@schoonheidssalongiada.nl is bijna alle informatie te verkrijgen over Giada en als dat niet genoeg mocht zijn bel je 0492-528440.
Wij wensen de ondernemer succes in zaken.


<<< vorige week

11-12-2009 (week 50)

volgende week >>>