11-12-2009 (week 50) |
WAT ANDEREN OPVIEL
Houtvonken brengt kleur met een boodschap.
Ze zijn weer weg, Sinterklaas en zijn Pieten, en ze hebben dan ook plaats
gemaakt voor de Kerstman en de kerstsfeer want over enkele weken is het al weer
zover. De dagen zijn kort en er is meer duisternis dan licht.
Wat intussen misschien ook zijn weg naar de oud papierdoos gevonden heeft is uw
exemplaar van Houtvonken nummer 49 van vorige week, onze Sinterklaasuitgave. Ook
dit jaar weer voorzien van een kleurige omslag met een afbeelding van
strooigoed. Strooigoed in de vorm van pepernoten, hartjes en lettersnoepjes. Bij
toeval op de omslag van Houtvonken een hartje met een aansprekende lieve tekst.
En met een stukje sentiment maar vooral ook nostalgie werd gezocht naar het
'hartje' met de juiste tekst om je dierbare jouw liefde te betuigen. Of je
verzamelde en ruilde de snoepletters om een naam te maken terwijl de pepernoten
achter de kiezen verdwenen.
Wij ontvingen een aantal complimenten over die
mooie en vooral kleurrijke omslag. Maar die complimenten geven wij meteen door
aan onze medewerkers die verantwoordelijk waren voor die kleurenomslag. Het kost
wel enige tijd en moeite om een dergelijke kleurenomslag te maken maar dat
hebben zij er graag voor over.
Ook onze uitgave met Kerstmis, Carnaval (de kleurenomslag die voor de laatste
keer een karikatuur van de prins van de Houtse Kluppels zal weergeven) en de
Paasomslag volgen in kleur.
ZAKENNIEUWS
Schoonheidssalon Giada.
Voor onze rubriek zakennieuws waren we deze keer te gast bij schoonheidssalon
Giada in de Jadestraat 3. Wij spraken met Thea van de Voort die op 1 februari
van dit jaar haar salon opende en de stap nam naar het zelfstandig
ondernemerschap. Heel vaak tref je dit soort ondernemingen aan in een salon die
ingericht is in of nabij de woning. Je hebt het dan over het aan huis gebonden
beroep zoals dat ook bij Giada het geval is.
Waar de naam Giada vandaan komt werd ons snel
duidelijk gemaakt en was een min of meer gedwongen keuze voor de naam van deze
salon. Thea van de Voort is gevestigd in de Jadestraat, het zogenaamde 'witte
dorp', tussen de Hoofdstraat en de Sjef Remmenlaan. Zoals velen wel bekend is
dragen in deze omgeving alle straten namen van edelgesteenten. En zo wilde Thea
van de Voort haar schoonheidssalon de naam Jade (=steen van schoonheid) geven of
een afgeleide daarvan. Maar dat was niet mogelijk omdat die naam al beschermd in
gebruik was. Maar ze was ook nog eens creatief genoeg om de mooie naam Giada te
kiezen wat niets anders is dan de Italiaanse naam voor de edelsteen Jade.
De 44 jarige onderneemster werkte jarenlang bij het UWV, het vroegere GAK, maar
zocht al weer jaren geleden naar zelfstandigheid. En als je oog hebt voor het er
goed uit zien en dat meer specifiek naar een goede huidverzorging dan ben je in
haar 'handen' aan het goede adres. Ze doet dan verder ook nog de uitspraak dat
niet alleen haar klanten voor een mooi en goed resultaat gaan, maar dat zij dat
ook voor haar zelf als eerste prioriteit stelt.
Naast huidverzorging volgens de Auriège methode kan men in haar salon ook
terecht voor verschillende vormen van massage en ontharing, en de verzorging van
bruidsmake-up. En wil men tot slot helemaal mooi de schoonheidssalon verlaten
dan kan men zelfs nog een keuze maken uit een speciale collectie sierraden.
Op de site www.schoonheidssalongiada.nl of via info@schoonheidssalongiada.nl is
bijna alle informatie te verkrijgen over Giada en als dat niet genoeg mocht zijn
bel je 0492-528440.
Wij wensen de ondernemer succes in zaken.
11-12-2009 (week 50) |