14-05-2010 (week 19) |
ZAKENNIEUWS
Laat de zomer nu maar komen.
Het is intussen al weer een paar weken geleden dat ijssalon-bonbons
'Nemanja' aan de Hoofdstraat 149 haar deuren opende voor het publiek. De
officiële opening vond plaats op 28 april 2010, maar men had kans gezien al
enige dagen proef te draaien. Die voorafgaande dagen tot en met die opening
waren de enige mooie zomerse dagen van dit jaar. En dat was te merken want men
stond toen al rijen dik om een ijsje te bemachtigen.
Het waren Pieter Vervoort en zijn zus Elle met haar man Jan de Brouwer die voor
gezamenlijke rekening het initiatief namen voor de vestiging van een ijssalon.
Ze kregen ook gezamenlijk het idee toen ze na een etentje in december vorig jaar
elders in een gespecialiseerde ijssalon een ijsgerecht als toetje gingen
gebruiken.
Vlnr: Pieter Vervoort, Jan & Elle de Brouwer-Vervoort,
Nemanja Akkermans
En terwijl ze daarvan genoten viel de opmerking 'Dit zouden
we ook op 't Hout moeten hebben'. En als dan in het centrum van Mierlo-Hout op
een mooie plek een pand vrij komt valt hun oog daarop en worden plannen
werkelijkheid. Het pand dat ook nog nagenoeg tegenover de plaats aan de
Hoofdstraat ligt waar de ondernemers zijn geboren en opgegroeid. In het pand was
vroeger het postkantoor in combinatie met een kledingwinkel gevestigd. In later
jaren deed het dienst als bloemenwinkel, makelaarskantoor en laatstelijk als
antiekzaak en campingartikelen.
Elle de Brouwer-Vervoort heeft met haar man Jan een melkveebedrijf aan de
Lungendonk en kan dus de melk, als voornaamste grondstof voor de ijsbereiding
leveren. Verser en sneller kan het dus niet. En daarbij is ook voor hen de wens
om zich te onderscheiden in de ijsbranche. De melk die 's morgens wordt gemolken
staat enige uren later als vele soorten ambachtelijk geproduceerd ijs, in de
vitrines.
De man naar wie de ijssalon is genoemd is de 31 jarige Nemanja Akkermans, die
gastheer en bedrijfsleider van de ijssalon is. Maar nog belangrijker is dat hij
ook de ijsbereider is die smaak en kleur aan het product moet geven. Hij zal de
eigen kenmerken, de eigen smaken, aan de diverse soorten ijs meegeven. De smaak
van ambachtelijk bereid ijs is in iedere zaak anders en dus nooit hetzelfde. Het
zijn de exclusieve en constante smaken die de herkenbaarheid van iedere
ambachtelijke ijssalon bepalen. En ook daarmee wil ijssalon 'Nemanja' zich
onderscheiden.
De verbouwing en inrichting van de ijssalon is in enkele maanden tijd
gerealiseerd. En het resultaat mag er zijn. Stijlvol Italiaans aandoend, met
warme uistraling en zelfs ietwat chique, waant men zich hierbinnen zelfs op
vakantie in Italië.
Niet alleen ijs om plaatselijk te nuttigen, maar ook om mee naar huis te nemen.
En daarnaast heeft men een uitgebreid assortiment bonbons aan te bieden.
Proefondervindelijk een product dat zich uitstekend leent om naast ijs te
verkopen. En er staan nog een aantal plannen op stapel die het nog
aantrekkelijker maken om in de ijssalon te vertoeven. Buiten op de bank zo maar
uit de hand een ijsje of binnen koffie met gebak, veel meer is nog mogelijk en
de ontwikkelingen staan dan ook niet stil. Zoals het er nu voor staat wil
ijssalon-bonbons 'Nemanja' het gehele jaar door zeven dagen per week van tien
uur in de voormiddag tot tien uur in de avond geopend zijn.
Wie wensen de ondernemers en het personeel succes met de ijssalon welke een
aanwinst is voor het centrum van Mierlo-Hout.
DE CORRECTE NAAM
Die zeer bezige dames heten Ouderen Creatief.
In ons verslag over Koninginnedag maakten wij een storende fout. Op de markt
waren de dames van Ouderen Creatief natuurlijk weer present. Zoals altijd
verkochten zij ook nu weer de met vlijtige handen gemaakte handwerkspulletjes.
En ook hadden ze weer hun grabbelton beschikbaar. En dat allemaal om hun eigen
clubkas te spekken. Ouderen Creatief kom je het hele jaar door bij elke voor hun
passende gelegenheid tegen. En wij gaven hen als naam de Bezige Mens mee. En dat
het bezige mensen zijn leidt geen twijfel maar dat is niet de naam van hun club.
Sorry voor de vergissing.
14-05-2010 (week 19) |