<<< vorige

01-04-2005 (week 13)

volgende >>>

 
 
Helmonders tevreden over dienstverlening Stadswinkel.
 

Gemiddeld eindcijfer 7,9.
De Stadswinkel en de afdeling Onderzoek & Statistiek van de gemeente Helmond hebben in 2004 een onderzoek uitgevoerd naar de klanttevredenheid over de dienstverlening van de Stadswinkel. Als gemiddeld eindcijfer krijgt de Stadswinkel een 7,9. Wethouder C. Bethlehem die verantwoordelijk is voor de Stadswinkel, is blij met het behaalde resultaat.
Verreweg het merendeel van de klanten (92%) is tevreden met de wachttijd. In zijn algemeenheid is men ook tevreden over de dienstverlening van de medewerk(st)ers en de voorzieningen in de Stadswinkel. 16% van de ondervraagden heeft wat moeite met de openingstijden, deze groep heeft als alternatieve openingstijd een voorkeur voor de zaterdagmorgen.

Nulmeting.
Dit onderzoek kan worden gezien als een nulmeting. In de toekomst zal de tevredenheid van de klanten van de Stadswinkel vaker worden onderzocht om zodoende goed zicht te blijven houden op de verschuivende behoeften die kunnen optreden. Zoals het er nu naar uit ziet zal het onderzoek in 2006 herhaald worden. Het onderzoek van 2004 is opgesplitst in twee perioden, één in juni en één in september. Dat is bewust gedaan om te voorkomen dat het uitgeven van reisdocumenten te
veel zou gaan overheersen in het totale productenaanbod van de Stadswinkel.

Schriftelijke enquête.
Er is gekozen voor het houden van een schriftelijke enquête onder de bezoekers van de Stadswinkel. De deelnemers aan de enquête konden het formulier ter plaatse invullen of mee naar huis nemen, invullen en terugzenden. In totaal zijn er 385 enquêtes ingevuld, 170 in de eerste periode en 215 in de tweede. De meeste bezoekers komen voor een reisdocument (41%). Andere veelvoorkomende diensten en producten zijn een uittreksel (14%), een rijbewijs (14%) en het aangeven van een verhuizing (11%).

Resultaten.
Met de resultaten van deze enquête gaat de Stadswinkel onderzoeken hoe de dienstverlening nog verder verbeterd zou kunnen worden. Zo zal bekeken worden of door het meer te gaan werken op afspraak de toeloop van klanten beter kan worden geregeld. Verder zullen in de nabije toekomst meer producten via het internet worden aangeboden.

 

 

<<< terug naar index