Gemiddeld eindcijfer 7,9.
De Stadswinkel en de afdeling Onderzoek & Statistiek van de gemeente
Helmond hebben in 2004 een onderzoek uitgevoerd naar de klanttevredenheid
over de dienstverlening van de Stadswinkel. Als gemiddeld eindcijfer krijgt
de Stadswinkel een 7,9. Wethouder C. Bethlehem die verantwoordelijk is voor
de Stadswinkel, is blij met het behaalde resultaat.
Verreweg het merendeel van de klanten (92%) is tevreden
met de wachttijd. In zijn algemeenheid is men ook tevreden over de
dienstverlening van de medewerk(st)ers en de voorzieningen in de
Stadswinkel. 16% van de ondervraagden heeft wat moeite met de
openingstijden, deze groep heeft als alternatieve openingstijd een voorkeur
voor de zaterdagmorgen.
Nulmeting.
Dit onderzoek kan worden gezien als een nulmeting. In de toekomst zal de
tevredenheid van de klanten van de Stadswinkel vaker worden onderzocht om
zodoende goed zicht te blijven houden op de verschuivende behoeften die
kunnen optreden. Zoals het er nu naar uit ziet zal het onderzoek in 2006
herhaald worden. Het onderzoek van 2004 is opgesplitst in twee perioden, één
in juni en één in september. Dat is bewust gedaan om te voorkomen dat het
uitgeven van reisdocumenten te
veel zou gaan overheersen in het totale productenaanbod van de Stadswinkel.
Schriftelijke enquête.
Er is gekozen voor het houden van een schriftelijke enquête onder de
bezoekers van de Stadswinkel. De deelnemers aan de enquête konden het
formulier ter plaatse invullen of mee naar huis nemen, invullen en
terugzenden. In totaal zijn er 385 enquêtes ingevuld, 170 in de eerste
periode en 215 in de tweede. De meeste bezoekers komen voor een reisdocument
(41%). Andere veelvoorkomende diensten en producten zijn een uittreksel
(14%), een rijbewijs (14%) en het aangeven van een verhuizing (11%).
Resultaten.
Met de resultaten van deze enquête gaat de Stadswinkel onderzoeken hoe de
dienstverlening nog verder verbeterd zou kunnen worden. Zo zal bekeken
worden of door het meer te gaan werken op afspraak de toeloop van klanten
beter kan worden geregeld. Verder zullen in de nabije toekomst meer
producten via het internet worden aangeboden.